PREMIA DLA MŁODYCH ROLNIKÓW
W ramach programu możemy uzyskać bezzwrotną premię w wysokości 100 tys. zł. Pomoc wypłacana jest w dwóch ratach po 80 i 20 tys. zł. Aby uzyskać pomoc należy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy posiadać minimum 1 hektar użytków rolnych oraz do dnia złożenia wniosku nie kierować gospodarstwem. Koniecznym warunkiem jest wejście w posiadanie gospodarstwa o wielkości nie mniejszej niż średnia wojewódzka lub 10,48 ha (jeżeli średnia wojewódzka jest większa niż 10,48 ha). Młody rolnik zobowiązany jest przede wszystkim do realizacji założeń biznes planu, a w tym do uzyskania wzrostu wielkości ekonomicznej gospodarstwa o 10% oraz do prowadzenia rachunkowości rolnej przez 5 lat od dnia otrzymania pierwszej raty płatności.
Uzyskanie premii w ramach programu jest związane z przypilnowaniem zobowiązań zawartych w biznes planie i prowadzeniem rachunkowości rolnej przez okres 5 lat od dnia otrzymania I raty płatności. Dlatego nasza usługa to nie tylko przygotowanie wniosku o przyznanie pomocy, ale kompleksowe doradztwo obejmujące 5-letni okres programu jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej. Takie rozwiązanie spowoduje, że oszczędzisz mnóstwo cennego czasu, który będziesz mógł/a wykorzystać na realizację innych zadań.
PROCES REALIZACJI USŁUGI:
Krok 1
Złożenie wniosku:
– Analiza możliwości skorzystania z programu
– Doradztwo w zakresie optymalnego skorzystania z programu (maksymalna ilość punktów, wzrost wartości ekonomicznej gospodarstwa o 10% GVA )
– Opracowanie wniosku wraz z biznes planem i pozostałymi załącznikami,
– Poprawki/uzupełnienia/wyjaśnienia.
Czekamy 6 miesięcy
DECYZJA
Krok 2
Mamy 9 miesięcy na:
– Przygotowanie wniosku o płatność I RATA 80.000 zł
– Poprawki/uzupełnienia/wyjaśnienia (Wniosek o płatność I RATY)
Czekamy 3 miesiące na wypłatę I RATY
Na spełnienie założeń z biznes planu mamy 3 lata po tym okresie:
Krok 3
– Przygotowanie wniosku o płatność II RATA 20.000 zł
– Poprawki/uzupełnienia/wyjaśnienia (Wniosek o płatność II RATY)
Koniec realizacji zobowiązania po upływie 5 lat od dnia otrzymania I RATY płatności.
Usługa obejmuje:
– Opracowanie corocznej informacji z realizacji biznes planu składanej do Kierownika Biura Powiatowego ARiMR
– Kontaktowanie się z pracownikiem ARiMR w sprawie wniosku
– Przygotowanie rolnika do kontroli
– Wprowadzenie ewentualnych zmian z założeń biznes planu
– Szkolenie z rachunkowości rolnej
– Przechowywanie dokumentów związanych z przyznaną pomocą